10 הסדרות שעשו לי את 2022 - סיכום סוף שנה.



השנה הזאת בהחלט הייתה מרובה בסדרות טובות ומשובחות. בין אם הן חדשות או ישנות. אם קראתם פוסט אחד או שתיים שלי, הספקתם כבר לדעת איזו בחורה אמוציונלית אני, ושאם אני מתחברת לסדרה רגשית אז היא מוציאה ממני המון רגשות. והשנה מצאתי את עצמי מתרגשת לא מעט פעמים. היו הרבה סדרות טובות השנה, וסדרות ישנות שנחשפתי אליהן אפילו בפעם הראשונה. היה לי די קשה לעשות את הרשימה הזאת, כי צפיתי בעוד סדרות טובות שאהבתי אבל אלה הוציאו ממני המון אמוציות.
שימו לב - הרשימה הבאה היא רשימת עשרת הסדרות שעשו לי את 2022. רובן הן סדרות שיצאו השנה, אבל חלקן לא. אלה סדרות שצפיתי בהן לראשונה השנה ואהבתי אותן מאוד.


10. ‏ונסדיי - נטפליקס.

גמעתי את שמונת הפרקים בפחות מיממה, הצפייה היתה מהנה וכיפית, ולמרות שלא הכרתי את הרקע לפני הצפייה בסדרה, כבר מהפרק הראשון התאהבתי בדמותה של ונסדיי אדמס, אני רוצה חברה כזו! ג'נה אורטגה צריכה לקבל פרס על התפקיד הזה, היא שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל והוציאה מהדמות את המרב שלה. איזו דמות מרתקת, שנונה, מצחיקה, היא גרמה לי לרצות להיות לידה כל יום כל היום. מאוד מקווה שתהיה לסדרה הנפלאה הזאת עונה שניה כי אני רוצה ממנה עוד. העלילה מעניינת, כתובה בצורה מצוינת, הקצב שלה נהדר. מי שאחראי על בימוי הסדרה הוא טים ברטון האגדי. הכל עובד בה, החל מהליהוק המדויק ולא רק של ונסדיי, גם שאר הקאסט נהדר ומשחק בצורה מעולה לדעתי. הכתיבה של הסדרה עשויה טוב מבלי ליפול לדיאלוגים מיותרים ונמרחים. נטפליקס ללא ספק הצליחו ליצור כאן סדרה מצוינת עם עלילה טובה ודמויות נהדרות ועמוקות. השילוב של ז'אנר האימה והעל טבעי לקומדיה עשוי מעולה ובצורה מדויקת.



9.נשות הלעולם לא - יס / סלקום טיוי. 

זו לא היתה אהבה ממבט ראשון - בפרק הראשון של ׳׳נשות הלעולם לא׳׳ לא הצליח לתפוס מיד את תשומת ליבי, אבל זו מהסדרות האלה שאני מודה לאל על החוק שהצבתי לעצמי שלא שופטים סדרה על פי פרק הפיילוט וצופים בלפחות 2-3 פרקים כי ההמשך שלה כבר היה מדהים וגרם לי לגמוע את הפרקים האלה. סדרה שמלאה באקשן מעולה, אפקטים שעשויים מעולה, קאסט לא פחות מנהדר. הסדרה הזו גרמה לי להתאהב בלורה דונלי המקסימה, איזו שחקנית נפלאה, היה לי תענוג לצפות בה על המסך. זה בהחלט כל מה שרציתי מסדרת פנטזיה. העלילה שלה מרתקת והשאירה אותי דבוקה לספה לאורך כל הפרקים שלה. מקווה שעונתה השניה תגיע אלינו בקרוב.



8. ‏אנדור - דיסני פלוס.

עם כל אהבה שיש לי למלחמת הכוכבים, זו אולי סדרה שלא הכי חיכיתי לה בשקיקה, לא הייתי כזו מושקעת רגשית בדמותו של אנדור בסרט ׳׳רוג אחת׳׳, אומנם כן, מדובר בסרט מהיותר אהובים עלי בפרנצ׳ייז, בזה אין ספק. אבל למרות זאת, אמרתי לעצמי בהתחלה שזו כנראה תהיה עוד סדרת ספין אוף של מלחמת הכוכבים. אבל הופתעתי מאוד מאיך שהתאהבתי בסדרה ובדמות עוד יותר ככול שהפרקים שלה התקדמו, ההתחלה ללא ספק איטית וכן דרוש קצת סבלנות אבל ככול שהיא מתקדמת היא הופכת להיות מדהימה. היא מציגה בצורה מעולה את החיים תחת השלטון האימפריאלי. לא תראו כאן חרבות אור כמו שאנחנו רגילים בתכנים של מלחמת הכוכבים, אתם תראו כאן דרמה פוליטית שתיחקק לכם בזיכרון עוד הרבה זמן. יש כאן לא מעט שחקנים שצריכים לקבל פרס על ההופעות שלהם והסצנות המדהימות שלהם. גם אם אתם לא ממעריצי מלחמת הכוכבים זו סדרה שאני מאוד ממליצה לכם לצפות בה. כי היא פשוט כזאת נהדרת. 




7. ‏האורוויל. - דיסני פלוס.

תראו, אם אתם ממעריצי מסע בין כוכבים - אתם תהנו מהסדרה הזו ומהרפרנסים שלה למסע בין כוכבים. הידע שלי בכל הפרנצ׳ייז הזה הוא מזערי מאוד, אבל למרות זה שאני לא בקיעה מידי בעולם שלהם - נהניתי מאוד ממנה, ואהבתי אותה. לא הרגשתי איזשהו חוסר בכך שלא הכרתי את העולם הזה - אם כי אני בטוחה שאם כן הייתי מכירה אותו הייתי נהנת הרבה יותר כפי שחברי שכן מכירים נהנו ממנה. קומדיית חלל מהנה וגם מרגשת. מי שמכיר אותי או קרא מעט מהפוסטים שלי יודע כמה אני סאקרית של מד׳׳ב, תנו לי כל דבר שיש בו חלליות. הקאסט כאן מדהים, מצאתי את עצמי מתחברת לרובם הגדול. העלילה כתובה טוב, וכיפית. אני מקווה שיצא לי בקרוב מאוד להשלים את העונה השלישית של הסדרה הנפלאה הזאת. 



6. ‏שי-האלק. - דיסני פלוס.

אם יש סדרה שחטפה המון אש וביקורות בשנה הזאת, זו בלי ספק הסדרה הזאת. ואם אתם שואלים אותי נעשה לה עוול שלא בצדק. מדובר בסדרה נפלאה ומהנה מאוד, מלאה בהומור, עם שחקנית ראשית לא פחות ממדהימה, טטיאנה מסלני גילמה את דמותה של שי האלק בצורה הכי נאמנה שיש לקומיקס. רגעי שבירת הקיר הרביעי שלה היו לא פחות ממושלמים. מארוול ספגו המון אש מהצופים על הסדרה הזו, אבל בפרק האחרון שלה הם הראו לאותם צופים שהם יודעים מה הם עושים, והם עושים את העבודה שלהם בצורה מדויקת וטובה עם הסדרה הזאת. 



5. בית הדרקון. - יס, הוט.

טוב, אז את העולם של "משחקי הכס" אני כן מכירה, ודי טוב אפשר לומר אפילו. קצת לפני פרק הבכורה של הסדרה הזו רכשתי את הספר "אש ודם" עליו הסדרה מבוססת, וקראתי אותו גם במהלך הפרקים הראשונים של הסדרה. אומנם מדובר בספר היסטורי אבל הסדרה עדיין הצליחה להיות נאמנה לסיפור שסופר בספר. חאליסי היא הדמות הכי אהובה עלי ב"משחקי הכס" וכששמעתי שעומדת לצאת סדרה שמספרת על השושלת שלה שמחה הציפה את ליבי. הסדרה עצמה מעולה, כתובה טוב, והליהוק של חלק מהשחקנים מעולה. חייבת לציין שצפיתי בה שוב לאחר שהיא הגיעה לסיומה והבנתי שקפיצות הזמן שם דווקא לא עשו כל כך טוב לסדרה, ולא בגלל העלילה אלא בכלל החילוף המהיר של השחקנים שם. אבל בגלל שמדובר באמת בסדרה מצוינת זה נתון שאני סולחת עליו.



4. ‏שר הטבעות: טבעות הכוח. - אמאזון פריים.

זו סדרה שמאוד הופתעתי ממנה. לא הכרתי שום דבר מהפרנצ'ייז של שר הטבעות, לא קראתי את הספרים ולא ראיתי את הסרטים. ולא חשבתי שהיא תצליח לתפוס אותי ולסקרן אותי כמו שהיא עשתה. ההתחלה שלה היתה מעט איטית אבל עדיין טובה, הפרקים האחרונים כבר היו מעולים ממש, ונהניתי מהם כל שבוע כשיצא פרק שבועי, ללא ספק ניכרת ההשקעה בסדרה - וויזואלית זו אחת הסדרות היותר יפות שיצא לי לצפות בהן. וכאחת שלא הכירה את העולם לפני הסיפור סופר בצורה טובה ולא גרם לי להרגיש שמשהו חסר לי.



3. ‏מון נייט. - דיסני פלוס.

זו ללא שום ספק סדרת מארוול הכי אהובה עלי השנה (שהיא קאנון) מהרגע שהכריזו על הסדרה הזאת אני המתנתי לה, ממש ספרתי את הימים והשעות, ולצפות בה היה הדבר הראשון שעשיתי בכל רביעי בבוקר שיצא פרק שבועי. איזו סדרה מצוינת. עוסקת בנושאים כל כך עמוקים, עלילה שכתובה בצורה טובה, ליהוק מעולה. אין שחקן שיותר מתאים לדמות הזו מאוסקר אייזיק, הוא מגלם את הדמות של מון נייט כאילו הוא חלק ממנו. אין עוד סדרות כאלה משובחות. ואני מקווה שנזכה כבר לעונה השניה.



2. ‏אבודים. - דיסני פלוס.

האמת, שהתחרות באמת היתה צמודה. מבחינת רמת האמוציות שסדרה הצליחה להוציא ממני הקרב היה די צמוד. אבודים היא הסדרה שהכי גרמה לי למיינדפאק במהלך הצפייה בה. ותתפלאו אבל אני רק השנה נחשפתי אליה והכרתי אותה, צפיתי בה ביחד עם חברי הטוב נחמן בן הרוש שהכיר לי אותה והמליץ לי עליה. והצפייה המשותפת היתה מדהימה, הוא צפה בה בפעם הרביעית ואני בפעם הראשונה. הסדרה הזו בהחלט השאירה אצלי חותם, ואני מקווה שבשנה החדשה שמתקרבת אלינו אצפה בה שוב. סדרה שקשה לשכוח ממנה מרוב שהיא טובה, השחקנים שם כולם נהדרים ומשחקים בצורה יוצאת מן הכלל אפילו אלה שאת דמותם לא אהבתי. להוציא כאלה תחושות מצופה דורש יכולות משחק באמת מרשימות.



1. סוכני שילד. - דיסני פלוס.

ואו! חד משמעית הסדרה שהוציאה ממני הכי הכי הרבה אמוציות. כעס, עצב, שמחה, כמה בכיתי במהלך הצפייה בסדרה המופלאה הזו. סיימתי את הצפייה בה בחודש מרץ, ומאז חזרתי לקטעים שלה בלי סוף, ואני בימים אלה נמצאת בצפייה מחודשת שלה. הקאסט הנהדר שהתחברתי לכל אחד ואחת מהם, שמחתי איתם ובכיתי איתם לאורך כל העונות. הלב שלי מתרסק מהעובדה שהסדרה המדהימה הזו לא חלק מהיקום הקולנועי של מארוול - ואני מתפללת שביום מן הימים מארוול ישכילו ויכניסו חלק מהדמויות שם ליקום הקולנועי שלהם. וזו גם הסיבה שהיה לי חשוב לציין במון נייט שהיא הסדרה הכי אהובה עלי השנה שהיא חלק מהקאנון כי שילד כאמור, לא חלק ממנה כרגע.




אז זהו חברים, שנת 2022 תכף נגמרת, מקווה שהשנה הבאה תהיה מרובה בתכנים טובים ואיכותיים לא פחות מהשנה הזו. כל הביקורות על הסדרות נמצאות בבלוג. ואני אנצל את ההזדמנות הזאת ואודה לכל מי שקרא.ה את הפוסטים שלי לאורך השנה האחרונה, והתמידו לעקוב למרות החפירות הלא קטנות שלי. ואאחל שתהיה לכולנו שנה חדשה טובה ומוצלחת.

אתם מוזמנים להצטרף לקבוצת הפייסבוק של הבלוג ׳׳קול הטלוויזיה׳׳ ולהתעדכן בכל הקשור לתכני טלוויזיה וקולנוע. לקרוא ביקורות, להשתתף בדיונים, ולקחת חלק בפינות שלנו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist