שר הטבעות - טבעות הכוח - ביקורת עונה ראשונה. - ללא ספויילרים.

היום הגיעה לסיומה העונה הראשונה של הסדרה ׳׳ שר הטבעות - טבעות הכוח ׳׳ מבית אמאזון פריים.
אני אודה ואגיד שאני מעולם לא ראיתי את הסרטים או קראתי את הספרים. הגעתי אל הסדרה נקייה מידע על הפרנצ׳ייז. ואם לא היה מדובר בסדרה שמתרחשת אלפי שנים לפני אירועי הסרטים לא הייתי מתחילה גם לצפות בה. אמאזון השקיעה המון בסדרה המדוברת ושאני אומרת המון - אני מתכוונת להמון! כמה המון? ובכן, כמיליארד דולר. כן, מדובר בסכום לא קטן כלל. מדובר כיום בסדרה הכי מושקעת שקיימת.
האם ההשקעה שווה ?! לדעתי, אכן כן.
לא חשבתי שאני אמתין בשקיקה כל שבוע ליום שישי כדי לצפות בפרק השבועי שלה, בהתחלה עוד היה לי את החשש שאני לא אבין כלום ושיהיה לי מאוד קשה לעקוב אחרי האירועים. אבל הופתעתי לטובה והצלחתי לעקוב אחריה ללא הידע המקדים.

בואו נרד קצת לעלילת הסדרה.
כפי שציינתי הסדרה מתרחשת בעידן נומנור (העידן השני) כאלפי שנים לפני אירועי ׳׳אחוות הטבעת׳׳. הסדרה מגוללת את אירועי ארץ התיכונה, עלייתו של אדון האופל סאורון, הברית האחרונה שניבנתה בין האלפים לבני האדם, ואת נפילתה של ממלכת נומנור.
חייבת להודות, שהעלילה משכה אותי מעבר למה שציפיתי שהיא תמשוך. הסיפור של הסדרה ריתק אותי מאוד. ולפרקים צפיתי בה בהלם מוחלט. יש במהלך הפרקים לא מעט טוויסטים טובים. וסיפור פשוט טוב שעובר בצורה טובה אל המסך. סצנות הקרב משובחות. הדיאלוגים טובים ולא נמרחים או משעממים. והקאסט - טוב, הקאסט מעולה בחלקו. את מרביתם האמת אני לא מכירה וחלק קטן אני כן. בואו נדבר עליהם קצת. או לפחות על חלקם כי יש המון דמויות בסדרה הנפלאה הזו. 


מורוויד׳ קלארק - מגלמת את דמותה של גלדריאל. עכשיו, בהתחלה אני לא אהבתי אותה ואפילו ראיתי בה דמות מאוד שחצנית ומתנשאת - ולפי ממה שאני הבנתי האלפים בכלליות הם מין מאוד מתנשא. אבל ככול שהפרקים התקדמו התחלתי לחבב אותה יותר ויותר. בחלק מהמקרים אפילו מצאתי את עצמי מזדהה איתה. ואני אוהבת שדמות גורמת לי לתחושות האלה. בין אם זה לאהוב אותה מתחילת דרכה ואז פתאום אחרי כמה זמן לשנוא אותה מאוד או ההפך כמו במקרה הזה. זה מעיד על יכולות משחק מרשימות, לדעתי.
רוברט אראמאיו - מגלם את דמותו של אלרונד. את דמותו אני אהבתי מההתחלה של הסדרה ועד הסופה. את מרבית הפרקים הוא העביר בחברת חברו דורין הגמד (אוויין ארתור). הכימיה בין השניים האלה היתה מעולה. כל כך אהבתי לראותם יחד. דמותו של דורין מדהימה פשוט, התאהבתי בו מהשניה הראשונה, יש בו הומור מעולה ושנינות. והשילוב שלהם ביחד שבה את ליבי. באמת שהפרקים שלהם יחדיו הם מאהובים עליי. האהבה החברית של אלרונד לחברו מקסימה בעיניי.
צ׳ארלי ויקרס - מגלם את דמותו של הלברנד. לא יודעת, דעתי עליו מאוד מעורבת. לא הצלחתי להתחבר אליו לדמותו כמו שקיוויתי. את השחקן עצמו אני לא מכירה כלל ולא התרשמתי כל כך ממנו.
בנג׳מין וולקר - מגלם את דמותו של גיל גלד. הוא מבין השחקנים הבודדים מאוד שכן יצא לי לראות בעבר על המסך. אני די מחבבת את השחקן הזה. ואהבתי גם את דמותו כאן על אף שהוא לא מופיע יותר מידי כפי שציפיתי שיופיע אבל ברגעים שהופיע מאוד אהבתי את הופעתו.

אז כפי שכבר אמרתי יש המון דמויות - ורובן מעולות. לחלקן התחברתי יותר ולחלקן פחות כמו בכל סדרה כמעט. באמת קאסט מרשים.
עכשיו, כבר אמרנו כמה הסדרה הזו מושקעת - ואם אתם שואלים אותי, ללא ספק היה צריך איכשהו להעביר את הפרקים שלה במסך קולנוע. איזו וויזואליות מרהיבה ומושלמת. מפרק לפרק נדהמתי מחדש יותר ויותר מיופייה של הסדרה הזאת. יש בה המון נופים מדהימים שגרמו לי לא מעט לומר ׳׳וואוו׳׳. הוויזואליות המדהימה היא גם שהוסיפה מאוד לסצנות הקרב וגם סצנות יחסית חשוכות עדיין נראות בצורה טובה מה שאי אפשר לומר על סדרות אחרות שנופלות בחלק החשוך שלהן.
הפתיח מצוין גם הוא. מי שאחראי על הצד המוזיקלי שלו הוא הוורד שור שגם הלחין את הפסקולים של ׳׳שר הטבעות׳׳ ו׳׳ההוביט׳׳. על שאר הנעימות בסדרה אחראי בר מק׳רירי.
הפרק האחרון של העונה - היה פשוט מצוין עם הפתעות שאני לא ציפיתי להן. הוא היה עשוי בצורה טובה כמו שפרק סיום עונה צריך להיות.

לסיכום - נהניתי מאוד לאורך כל העונה המדהימה הזאת. ציפיתי כל שבוע לפרק השבועי. ואני שמחה שלא הייתי צריכה להגיע לזה אם איזשהו ידע מקדים ושהסדרה הצליחה להעביר את הסיפור בצורה מצוינת. אני מחכה מאוד לעונה הבאה שלה ומקווה שזה לא ייקח יותר מידי זמן.


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג, ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת. ולהתעדכן.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא :
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist