בית הספר לטוב ולרע - ביקורת סרט.

בשנים האחרונות יותר ויותר ספרי פנטזיה רבי מכר זוכים לעיבודים קולנועיים או טלוויזיונים, חלקם מצליחים להיות נאמנים למקור ולזכות בהצלחה מסחררת, וחלקם פחות. אני אישית מאוד אוהבת את ז'אנר הפנטזיה, אך עדיין לא יצא לי לקרוא את סדרת הספרים של סומן צ'יינני עליה מבוסס הסרט שעלה הבוקר (19.10) לשרות הסטרימינג נטפליקס.

עלילת הסרט עוקבת אחרי שתי חברות טובות עוד מילדותן, סופי ואגתה אשר נחטפות לבית ספר קסום לגיבורים ונבלים. סופי, שחלמה תמיד להיות נסיכה בבית הספר לטוב, נשלחת לבית הספר לרע. בעוד חברתה אגתה שמעולם לא רצתה קשר לאגדות נשלחת לבית הספר לטוב.

סצנת הפתיחה של הסרט ישר תפסה את תשומת ליבי, וסקרנה אותי. ומבחינה וויזואלית הסרט לכל אורכו (שזה קרוב לשעתיים וחצי) היה מרהיב ביופיו. אני אוהבת לצפות בכל דבר שנוגע בז'אנר הזה, קסמים, חיות מדברות, מפלצות, מכשפות, כל דבר שרק מריח טיפה פנטזיה תמיד ידבר אליי. ה CGI מצוין.
העלילה של הסרט - ברובה היתה טובה, מעניינת מאוד, אבל היו לה קטעים שגם פחות אהבתי. הייתי רוצה לקבל קצת יותר התעסקות על בית הספר, הרגיש לי שנתנו המון אבל המון מקום לחברות בין סופי ואגתה, שנכון. הוא העיקר של הסיפור אבל אם כבר עשיתם סרט שהוא כזה ארוך תנו גם יחס ומקום לבית הספר. זה לא הפריע לי בצורה משמעותית כי עדיין נהניתי מאוד מהסרט אבל זה עדיין פרט שהייתי שמחה שהיו משקיעים בו קצת יותר מחשבה.

הקאסט - לחלקם הצלחתי להתחבר ולאהוב את המשחק שלהם, וחלקם פחות.
מהשחקניות הראשיות מי שאהבתי יותר היא סופיה ויילי שמגלמת את אגתה - ואם להיות כנים גם לדמותה התחברתי הרבה יותר מאשר לדמותה של סופי שמגולמת על ידי סופיה אן קארוזו, משהו גם במשחק שלה לא מצא חן בעיניי, וגם בדמותה שלרוב קולה הצווחני צרם לי. מי שעוד לוקחים חלק בקאסט הם : שרליז ת'רון שמגלמת את ליידי לסו מבית הספר לרע - ומה אפשר לומר כבר על משחקה של ת'רון, כמעט בכל סרט שאני רואה אותה אני אוהבת גם את המשחק שלה וגם את הדמות, וגם כאן - התאהבתי בדמותה.
לורנס פישבורן - מגלם את דמותו של מנהל בית הספר, דמותו טובה אך לא הופיע יותר מידי, וזה היה חבל לדעתי.
קרי וושינגטון - מדהימה מדהימה ושוב מדהימה, מגלמת את פרופסור דובי - דמות מעולה ושחקנית עוד יותר. אהבתי מאוד לראות אותה על המסך.

לסיכום - מדובר בסרט פנטזיה טוב ומהנה אך מעט ארוך, ואם אתם חובבי ז'אנר פנטזיה אני מאוד ממליצה לכם לצפות בסרט הזה. כי הוא פשוט קסום.


הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג, ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת. ולהתעדכן.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא :
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852









תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist