ביקורת ללא ספויילרים - ״1899״

בסוף השבוע עלתה הסדרה החדשה מבית היוצרים של "אפל" (Dark) לשרות הסטרימינג נטפליקס, אני באופן אישי עקבתי אחר הידיעות עליה עבור אבי שהמתין לה בציפייה מרובה ולא יכולתי שלא להסתקרן ממנה ככול שעבר הזמן. אני אומנם לא צפיתי ב"אפל" שזכתה לביקורות די טובות ברשת. אולי בהזדמנות אתפנה ואצפה בה. אבל הסדרה הזו (1899) מבחינתי היתה הפתעה. אני אף פעם לא הייתי מעריצה גדולה של סדרות זרות, זה יכול מאוד לפגום בהנאה של הצפייה (עבורי לפחות) אז אני בוררת בצורה די קפדנית את התכנים הזרים בהם אני צופה וכאן בסדרה יש מספר שפות, כגון: אנגלית, ספרדית, גרמנית, צרפתית, סינית ועוד כמה שפות נוספות..

עלילת הסדרה עוקבת אחרי אירועים מסתוריים אשר מסיטים ספינת מהגרים ממסלולה, הנוסעים שכולם בעלי רקע ולאומים שונים, מבולבלים כאשר מתגלה ספינה נוספת שנסחפת בים הפתוח, והוכרזה כנעלמת מספר חודשים לפני.

הגעתי לסדרה הזאת בלי יותר מידי ציפיות, אמרתי ננסה פרק, שתיים, במקרה הכי גרוע לא אתחבר ואפרוש אחרי הפרקים הראשונים. אבל היא בהחלט תפסה את תשומת ליבי. ואני באמת לא יודעת להצביע על מה תפס אותי כל כך כי היא לא חפה מבעיות, בזה אין בכלל ספק. למרות כל המסתורין שלה, ורגעי המיינדפאק לפרקים, העלילה הרגישה מאוד עמוסה בפרטים, אם אתם מגיעים לסדרה הזו עייפים או לא מרוכזים אני לא חושבת שתצליחו להינות או להבין אותה. היא דורשת ריכוז ותשומת לב לכל הפרטים הקטנים והעמוסים, יש גם כמה דיאלוגים שהייתי בשמחה מוותרת עליהם ולפעמים הרגישו נמרחים מידי רק בשביל סתם להעביר את הזמן. אבל למרות זאת רציתי ממנה עוד. 
היה קשה לא להיזכר בסדרה "אבודים" תוך כדי הצפייה בסדרה הזו, אבל אין בכלל מקום להשוואה כבוד "אבודים" במקומה מונח, זה פשוט היה נחמד להיזכר בה במהלך הצפייה, זו עוד נקודת זכות לסדרה הזו, כיום נראה שלא כולם יודעים להכניס בצורה טובה פלאשבקים אל תוך סדרה, יצא לי כבר לצפות בכאלה שהעמיסו יותר מידי פלאשבקים ופשוט הרסו את הסדרה, וכאן זה נעשה בצורה מצוינת ובדיוק במידה הנדרשת. כפי שציינתי למעלה יש בה כמה רגעי מיינדפאק, ואני סאקרית של סדרות כאלה ששורטות את המוח מה שעוד יכול להסביר למה נשאבתי אליה למרות החסרונות שלה, הרגעים האלה נעשו כמו שצריך וגרמו לי להלם מוחלט. אם אתם שואלים אותי יש לה ניחוח מעט אימתי, למרות שכן ראיתי שאימה כלול בז'אנרים של הסדרה. אבל אם אני הצלחתי לצפות בסדרה הזו באמת שכול אחד יכול, לא תיתקלו בניסיונות הבהלה או דברים בסגנון הזה ושוב, כאחת שמפחדת ונבהלת מכל דבר, זה קטן עליכם. 

מבחינת הקאסט, חלקם נהדרים ומשחקים בצורה נהדרת, וחלקם הרבה פחות, וזו עוד נקודה שמעט הציקה לי כי החלק הזה של השחקנים ששחקו פחות טוב לדעתי הרס חלק מחוויית הצפייה, דברים נראו מדי פעם מאולצים או לא משכנעים מספיק. וזה מבאס מעט כי מבחינת הרעיון זה מדהים, וברמת הביצוע יש מעט דברים לשפר. אבל מה אני אגיד לכם, כנראה שכן עשו כאן כמה דברים נכון אם סיימתי את הסדרה בפחות מיממה. המסתורין, העלילה, והשחקנים שכן הצלחתי להתחבר אליהם כנראה גרמו לי כן לאהוב אותה למרות המגרעות שלה. ואולי אתם תהיו יותר סלחנים ממני, מי יודע? אולי הדברים שהציקו לי לא יציקו לכם, לכן אני ממליצה לכם כן לנסות אותה ולבדוק בעצמכם.
לא יכולה לומר איך היא בהשוואה ל"אפל" כי כאמור, לא צפיתי בה. אבל כסדרת מסתורין היא מצליחה להיות מעניינת. ואני לא סבלתי במהלך הצפייה, כפי שציינתי כבר הגעתי אליה ללא ציפיות ואפילו שכמעט הייתי בטוחה שלא אסיים אותה, סיימתי ואף אפשר לומר שנהניתי ממנה. הפתיח שלה גם נהדר, לא יודעת מה אתכם לגבי פתיחים אבל אני אף פעם לא מדלגת עליהם, וכאן זה אפילו מאוד הזכיר לי בנראות שלו את הפתיח של "ארקיין" הנהדרת.
מבחינת טריגרים - יש סצנה אחת של סקס שאומנם לא כופים על אף אחד שום דבר אבל זה גם לא נעשה בהכי הנאה. אז קחו את זה לאן שנראה לכם.

לסיכום - מדובר בסדרת מסתורין מעניינת שלא חסר בה בעיות, כמו עומס יתר של פרטים שבאיזשהו שלב אני כבר הרגשתי קושי לעקוב אחרי חלק מהדברים, ומשחק לא כל כך משכנע של חלק מהשחקנים, אבל למרות זאת היא הצליחה לתפוס אותי ולגרום לי לרצות ממנה עוד. אז האם אני ממליצה עליה? ובכן, על זה כבר עניתי לכם, כן, אני ממליצה לכם לנסות אותה ותשפטו בעצמכם. למי שפספס.ה הסדרה זמינה לצפייה בנטפליקס. 

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג ״קול הטלוויזיה״ , ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת. ולהתעדכן בכל החדשות בתחום הטלוויזיה והקולנוע.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא : 
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist