״אנדור״ - הפריקוול שהיינו צריכים. - ביקורת.

היום (23.11.22) הגיעה לסיומה העונה הראשונה של סדרת מלחמת הכוכבים "אנדור". יותר מחודשיים שבהם העונה שודרה הגיעו לסיומם, ואני ללא ספק ארגיש בחסרונה. המתנתי לבואו של יום רביעי בשבוע בציפייה גדולה, איזו סדרה נפלאה זו. ללא ספק סדרת מלחמת הכוכבים בין הטובות והמהנות שיש.

בקצרה על הסדרה:
עלילת הסדרה מתרחשת מספר שנים לפני עלילת הסרט "רוג אחת" ומתמקדת במרגל המורדים קאסיאן אנדור.

יש לא מעט ביקורות על כך שהפרנצ'ייז של מלחמת הכוכבים כל הזמן מוציא פריקוול לפריקוול, כאחת שגילתה את כל עולם מלחמת הכוכבים לפני שנה זה מעולה. עשיתי השלמה של סרטי מלחמת הכוכבים היום אני משלימה את סדרות האנימציה, ומאז שנכנסתי לעולם הזה, פשוט התאהבתי בו. יש דברים שאהבתי יותר (כמו המנדלורי) ויש כאלה שאהבתי פחות (כן, את, הטרילוגיה האחרונה) אבל בגדול מדובר ביקום מדהים, עם המון דמויות שהתאהבתי בהן ושיש לי חיבור רגשי אליהן. ההתעניינות שלי ב"אנדור" נבנתה ככול שהפרקים התקדמו להם, כששלושת הפרקים הראשונים שוחררו בבת אחת לדיסני פלוס חשבתי לעצמי שמדובר בסדרה נחמדה ולא יותר מזה, אך ככול שהפרקים המשיכו הסדרה תפסה את תשומת ליבי כשבחמשת הפרקים האחרונים כבר צפיתי בהם במתח. 

אומנם לא מדובר בסדרת מלחמת הכוכבים שיגרתית, ׳׳אנדור׳׳ לא מתביישת להציג בפנינו מוות של אנשים, ולהתעסק בנושאים קצת יותר עמוקים. אפשר לומר שמדובר בסדרה מאוד פוליטית, אנחנו נחשפים כאן בסדרה לתקופת השלטון של האימפריה והיא מכניסה אותנו יותר לעומק השלטון הזה, ומציגה לנו עד כמה הוא רע. העלילה בנויה בצורה נהדרת, היא כתובה טוב, הדיאלוגים מרתקים ועמוקים, וחלקם יורים חץ ישיר ללב. יש בסדרה מספר קשתות עלילה, והן היו מחולקות בצורה מדויקת מאוד. גם סצנות האקשן משובחות ובאמת שהכל עובד בסדרה הזו. הדמויות כולן מסקרנות ומעולות, אפילו הדמויות ששנאתי, אהבתי. כן, תסבוכת כזו שאי אפשר באמת להסביר במילים, וזה דורש יכולות משחק בהחלט מיוחדות. ואם כבר דיברנו על השחקנים, הכוכב הראשי שלה - דייגו לונה שמגלם את קאסיאן אנדור, פשוט תענוג של שחקן. איזו הופעה מדהימה שלו, זה באמת היה תענוג לצפות בו, זה שחקן שנותנים לו תפקיד, והוא נותן 100 אחוז מעצמו כדי להציג את הדמות בצורה הטובה ביותר. ומעבר לזה, הופעות האורח פשוט מדהימות גם הן. שלחלק מהם מגיע אמי על המשחק שהביאו בסדרה. זה עד כמה ׳׳אנדור׳׳ היא סדרה מדהימה בעיניי. ואם נדבר רגע על פרק הסיום, מדובר בפרק מצמרר מאוד שפשוט גרם לי לדמוע במשך כמה דקות. זה באמת סיום עוצמתי, כמו כן, לפרק הסיום גם קיים אפטר קרדיט. אז רצוי לצפות עד לסיומם.

יש שיגידו שהסדרה איטית מידי, זה נכון. אבל אני חושבת שזה לא פוגע באיכות שלה, אלא ההפך, יש סיפור שצריך לספר. והוא מסופר כאן בצורה מדויקת וטובה, עלילת הסדרה מתפרשת לאורך 12 פרקים, ובואו נודה באמת, כיום בעידן של ה 6-7 פרקים שדיסני פלוס רגילים להוציא, זה באמת פרס. אז כאן יש לנו מספיק פרקים שיוכלו להציג לנו את הסיפור של הדמות ושל התקופה הזאת בדרך הטובה ביותר.
אז, האם היינו צריכים עוד סדרת פריקוול?!
במקרה של אנדור, כן. היא אכן סדרת הפריקוול שהיינו צריכים. זו לפחות דעתי, היא מציגה לנו דברים מזווית אחרת, מספרת לנו עוד דברים שהיינו צריכים לדעת. ובאמת שאם היא לא תזכה בכמה פרסים זה יהיה בושה. כי באמת מגיע לה לא מעט פרסים.

לסיכום - "אנדור" הפכה להיות בין סדרות מלחמת הכוכבים היותר אהובות עליי. ואם אתם מחובבי מלחמת הכוכבים זו סדרה שאסור לכם לפספס בשום צורה, כי זו סדרה שמשאירה חותם.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג ״קול הטלוויזיה״ , ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת, ולהתעדכן בכל החדשות בתחום הטלוויזיה והקולנוע.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא : 
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist