ונסדיי - ביקורת עונה.

לצפות בסדרה הזאת זה אולי הדבר האחרון שחשבתי שאעשה. אני לא מכירה את הרקע שלה, כן כן. לא צפיתי מעולם בשום סרט של משפחת אדמס, או בסדרה המקורית משנת 1964. לא חשבתי שאצפה בה גם מהסיבה שראיתי שז'אנר האימה כלול בתוכה, ואני הבחורה הפחדנית שאני שומרת על עצמי מפני כל דבר שרק מריח אימה. אבל, בעקבות המלצה של חברי הטוב נחמן בן הרוש, נאמר לי שאני לא צריכה שום ידע מקדים על הסדרה או על הדמות, ושהאימה בה כמעט ולא מורגשת. אז החלטתי באופן ספונטני להתחיל לצפות בה, ואני אגיד לכם כזה דבר: ונסדיי אדמס גרמה לי להתחרט על זה שאני לא הכרתי אותה לפני.

קצת על הסדרה:
ונסדיי אדמס סולקה ממספר בתי ספר תוך חמש שנים, כשבאחרון היא היתה מעורבת בתקרית די אלימה. ונסדיי נשלחת לפנימיית "אקדמיית נוומור" שבה הוריה למדו והכירו לראשונה, היא מנסה לברוח מהאקדמיה אך נקלעת לצרות שמכריחות אותה להישאר.

גמעתי את שמונת הפרקים בפחות מיממה, הצפייה היתה מהנה וכיפית, ולמרות שלא הכרתי את הרקע לפני הצפייה בסדרה, כבר מהפרק הראשון התאהבתי בדמותה של ונסדיי אדמס, אני רוצה חברה כזו! ג'נה אורטגה צריכה לקבל פרס על התפקיד הזה, היא שיחקה בצורה יוצאת מן הכלל והוציאה מהדמות את המרב שלה. איזו דמות מרתקת, שנונה, מצחיקה, היא גרמה לי לרצות להיות לידה כל יום כל היום. מאוד מקווה שתהיה לסדרה הנפלאה הזאת עונה שניה כי אני רוצה ממנה עוד. העלילה מעניינת, כתובה בצורה מצוינת, הקצב שלה נהדר. מי שאחראי על בימוי הסדרה הוא טים ברטון האגדי ("צ'ארלי בממלכת השוקולד", "ביטלג'וס") צפיתי בכמה סרטים שלו, ודי אהבתי אותם. אז אפשר לומר שגם כאן הוא קלע בול.
אל תתנו לטריילר להטעות אותכם, הוא מציג את הסדרה כהרבה יותר אמתית ממה שהיא באמת, האימה שם ברמה באמת קלילה ואם אני צלחתי אותה, אני אומרת לכם בלב שלם שכול אחד מכם יכול לצלוח אותה. ובנינו, היא שווה את זה. עזבו אותכם, אל תתנו למשהו שאולי עלול להפחיד אותכם מעט לגרום לכם לפספס סדרה נהדרת כזאת, אני שמחה שלמרות כל המכשולים שהיו בדרך עדיין החלטתי להקשיב להמלצתו של חברי היקר ולצפות בה, היא העבירה לי יממה בצורה הכי טובה שאפשר. היא פשוט גאונית, הכל עובד בה, החל מהליהוק המדויק ולא רק של ונסדיי, גם שאר הקאסט נהדר ומשחק בצורה מעולה לדעתי. הכתיבה של הסדרה עשויה טוב מבלי ליפול לדיאלוגים מיותרים ונמרחים.
אם יש משהו אחד שהפריע לי ומציק לי עד עכשיו, זה שזה היה קצר מידי! נגמר מהר מידי, זה מסוג הסדרות האלה שאני רוצה שיהיו לה 30 פרקים לעונה, אני רוצה עוד מהדמות הנפלאה הזו, אני רוצה עוד מהסיפור, עוד משאר הדמויות הנהדרות. ליבי הוצף בהתרגשות כשראיתי את גוונדלין - איזו שחקנית מדהימה היא, לא חושבת שיש הופעה שלה על המסך שאני לא אוהבת, היא היתה מדהימה ב"סנדמן" והיא אפילו יותר מדהימה בסדרה כאן. גם כריסטינה ריצ'י שמגלמת את מרילין, אחת המורות באקדמייה - פרט שלא ידעתי כי לא צפיתי בסרט, הוא שהיא גילמה את דמותה של ונסדיי בסרט משנת 1991. היא נהדרת כאן ומסקרן אותי מאוד לצפות בסרט אחרי שצפיתי בסדרה הזאת.
יש המון סצנות מדהימות בסדרה הזו, כאלה שחזרתי עליהן מספר פעמים אפילו. הסאונדטרק פשוט יוצא מן הכלל, מצאתי את עצמי מפעילה חלק מהם ביוטיוב ופשוט מאזינה להם בלופים. נטפליקס ללא ספק הצליחו ליצור כאן סדרה מצוינת עם עלילה טובה ודמויות נהדרות ועמוקות. השילוב של ז'אנר האימה והעל טבעי לקומדיה עשוי מעולה ובצורה מדויקת. וכפי שכבר אמרתי הכל פשוט עובד כאן.

לסיכום - גם אם לא צפיתם במשפחת אדמס, אני ממליצה לכם לצפות בסדרה והיא כבר תעשה לכם את החשק ללכת ולצפות בסרטים ולקבל עוד מונסדיי ומשפחתה. אין צורך באמת בהכרות מקדימה עם הדמות ואפשר להגיע אליה נקיים וליהנות ממנה - כי היא באמת מעניינת ומהנה מאוד.


מוזמנים לקבוצת הפייסבוק של הבלוג ״קול הטלוויזיה״ , ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת, ולהתעדכן בכל החדשות בתחום הטלוויזיה והקולנוע.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא : 
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist