הפנתר השחור: וואקנדה לנצח. - ללא ספויילרים.

ארבע שנים עברו מאז יצא הסרט הראשון של הפנתר השחור לקולנוע, סרט שאני אישית פחות התחברתי אליו. שנתיים לאחר מכן הלך לעולמו השחקן צ'דוויק בוזמן בעקבות מחלתו, והשאלה שנשאלה מאז היא מה יעלה בגורלו של הפנתר השחור?! ובכן, לא רק שסיפקו לנו תשובה מצוינת לשאלה הזאת, הסיפור בסרט החדש גם עבר בצורה נהדרת ומרגשת כשלכל אורכו (שעתיים וארבעים) הסרט מוקיר את חייו של בוזמן.

עלילת הסרט עוקבת אחרי ממלכת וואקנדה בימים שלאחר מות הפנתר השחור, המלך טאצ'לה שמת בעקבות מחלה שלא מדברים עליה במהלך הסרט. מהים מגיע איום חדש בשם נאמור שחי במעמקי הים ומאיים על אנשי וואקנדה, ועכשיו הממלכה צריכה למצוא דרך להגן על עצמה ועל כל העולם ביחד.

הבמאי ריאן קוגלר ניצב בפני משימה לא פשוטה, ואם אתם שואלים אותי, הוא עמד במשימה והביא לנו סרט מארוול שלדעתי אפשר להכתיר כסרט מארוול הטוב ביותר לשנת 2022. למרות שאורכו היה ארוך, לא הרגשתי אותו כלל ונהניתי מכל דקה ודקה והתרגשתי בצורה באמת יוצאת דופן, רוחו של בוזמן הורגשה לכל אורך הסרט ומצאתי את עצמי לא פעם ולא פעמיים דומעת במהלך ההקרנה. כבר בפתיח הלוגו המוכר של מארוול עובר שינוי לזכרו של בוזמן וזה באמת היה מרגש לראות את זה על המסך הגדול. העלילה היתה מדהימה בעיני ועסקה בעיקר באובדן ובהתמודדות בלאבד אדם יקר. הכל עבד בסרט ואני חושבת שלא יכלו להביא לנו סרט טוב יותר מזה. הייצוג הנשי כאן היה באמת ניכר ואותי זה מאוד הרשים כי אני אוהבת לצפות בסרטים שבהם נותנים לנשים את המקום הראוי להן, מי קבע שרק גברים יכולים להיות גיבורים? ולמרות ההתעסקות באובדן הסרט הצליח להיות גם משעשע עם חלקים שגרמו לי לצחוק ולהנות מאוד, כך שלא כל הסרט כבד. דמותה של שורי, אחותו של המלך טאצ'לה המנוח היא אולי הדמות הכי אהובה עלי בסרט הזה, ורואים את השינוי שעברה מאז הסרט הקודם. ההתפתחות שהדמות שלה עברה מאז וגם לאורך הסרט היתה מצוינת, ואני כבר מחכה לראות אותה בהמשך ביקום הקולנועי של מארוול.

אבל, בואו נדבר מעט על דמותו של נאמור. הסיפור שלו כאן בסרט מסופר בצורה נפלאה, מבלי לדלג על הרקע שלו של מי הוא, מאיפה הוא בא, ומאיפה מגיע האינטרס שלו לאיים על כולם. זה היה בדיוק מה שאנחנו הצופים שלא מכירים את הדמות היינו צריכים כדי להכיר אותו, לדעתי דמות הנבל שלו טובה אך הוא לא היה חף מבעיות בודדות בחלקים מסוימים בסרט. היו רגעים קטנים שבהם חשבתי לעצמי שיכלו ללטש אותם קצת יותר טוב, לכתוב אותם בצורה פחות שטחית. אבל למרות זאת מדובר בדמות מאוד מעניינת וגם השחקן טנוץ' הוראטה גילם מצוין את הדמות.


לסיכום - מדובר בסרט מדהים וחשוב מאוד להמשך היקום הקולנועי של מארוול שבין השאר גם מציג דמויות חדשות ומעניינות שאני אישית מאוד מחכה לראות אותם בהמשך. וכרגיל כפי שכבר ידוע לכולם תישארו יושבים על הכיסא עד לסיום הקרדיטים, כי יש אפטר קרדיטס שהיה פשוט מרגש מאוד. אני נהניתי מאוד מהסרט הזה, וכנראה שאלך לצפות בו שוב מתישהו בקרוב.

הצטרפו לקבוצת הפייסבוק של הבלוג, ותוכלו לדון בכל הנוגע לתכני צפייה. לקרוא עוד חוות דעת. ולהתעדכן.
חפשו "קול הטלוויזיה" בפייסבוק או הכנסו לקישור הבא :
https://www.facebook.com/groups/3293414747568852






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הדוב - The Bear - ביקורת עונה.

אבודים - Lost

התייר - The Tourist